zondag 8 mei 2011

moedermeidendag

Moederdag. In ons huis een echte meidenaangelegenheid. Ik koester mijn twee dametjes meer en meer sinds we een drievrouwsgezin zijn. Dat betekent veel gegiechel (humor is een ding hier, vooral iets banaals als america's funniest home videos), veel gekift en gesjagerijn, maar ook veel liefde. Er wordt wat afgeknuffeld of gekroeld zoals wij dat noemen. Het tutten neemt ieder jaar grootsere vormen aan - maaaahaaammm mag ik jouw crème - en daar hoort een uitgebreid arsenaal aan maniertjes bij. Soms observeer ik het van een afstand en ben ik stiekem heel trots op mijn meiden. Vooral als de oudste een prachtige duik in het zwembad maakt of de jongste een dansoptreden (à la flashdance) voor de verjaardagsvisite geeft...


Onmisbare mama's gaan nooit uit de mode, getuige het plaatje uit de Moederdag 1952 special van Libelle. Deze is voor mijn eigen mama, de liefste van de hele wereld!

Geen opmerkingen: