zondag 27 maart 2011

toen de kringloop nog de kringloop was

In een ver, ver verleden bestonden er veel tweedehands winkeltjes waar je veel schatten vond. Zipper, Lady Day en Laura Dols stammen uit deze tijd, maar een bezoekje aan het Waterlooplein of één van de andere  tweedehands winkels deed je ook gewoon. Halverwege de jaren 90 verhuisde ik van Amsterdam naar Zaandam en bezocht voor het eerst kringloopwinkel het Goed. Alsof je je in een schatkamer waande! Helaas is een ritje naar de kringloop tegenwoordig net zo gewoon als de gang naar de supermarkt. En deel je de spulletjes met meer schatzoekers (komt het bekend voor?). Gelukkig heb ik nog genoeg in huis om met een glimlach terug te denken aan die 'Glory Days'.


Dit zijn een paar van mijn eerste vondsten die nog steeds een plekje in mijn hart hebben. Een houten hert (van een Afrikaanse houtsnijder), Chinese puzzelblokken, een aparte kroonluchter en een poederroze, wollen mantel uit de jaren 60.


5 opmerkingen:

silly old suitcase zei

Ja jammer hè, dat de kringloopwinkels (en dus ook de prijzen) veranderen.
Koester ze maar, die schatten van 'toen'!

Dutch Apple zei

Zucht..... jammer he? Ik zag van de week een oud blik van Muisjes (je weet wel, op de beschuiten bij geboortes hihi) Blik was echt helemaal beschadigd en het deksel was ingedeukt. Maar er stond Roosendaal op, de stad waar ik opgegroeid ben. Nostalgie ;-), ze vroegen 10 hele euro's voor het blik!!!! Ik heb het snel terug gezet... Terwijl je soms ook wel weer hele mooie dingen vindt, de Pipo de Clown lamp die op Miniman zijn kamer hangt (zie mijn blog) was maar 3 euro!!! Het is dus altijd de moeite waard om te blijven struinen tussen de Meuk, want dat is leuk!

Groetjes!

boezeroen zei

Zucht...binnenkort begint het brocante seizoen weer en gaan we ons geluk beproeven in ienieminikleine Franse plattelandsdorpjes, nog veel schatten daar!

Iris Vank zei

Oh, die poederroze jas is mooooi! Draag je hem vaak?

boezeroen zei

Oh, ik zou willen zeggen van wel, ware het niet dat ik er zeer binnenkort nieuwe knopen op moet zetten en dan...ja, dan draag ik de jas met trots..